en händelsefull helg.

Helgen började egentligen i tisdags för mig.

Anledningen till dettaär att det är ganska dåligt att göra på jobbet nu. Så chefen har gett mig permitering. Det innebär i stora drag att jag går hemma med semesterlön utan det tar på mina semesterdagar. Lite segt att gå hemma med lön men var gör man inte för sitt jobb..

Sen till den riktiga helgen. Det började på fredag eftermiddag (som de flesta helger brukar göra). Där var det dags för 6 nations rugby igen. Träffade Michael där. Michael är en ny kille i laget från Irland. Han är här i Göteborg och pluggar på chalmers ett halvår. Han satt där med tre av sina polare som var i samma situation som han. Fast de andra tre spelar inte rugby, har redan frågat.

Iaf efter matchen så frågade irländarna ifall jag ville träffa deras fem tjejkompisar som var och hälsade på över helgen. jag drog den klassiska "har påven en rolig hatt?" vilket inte riktigt gick hem hos de fyra katolikerna..
Vi drog vidare till nef där de skulle vara och efter efter en tids dansande så var det dags att gå hem. Slutade med att jag sov på irländarnas soffa.
Sen när man vaknade på lördagsmorgonen fick man en liten känsla av  "var är jag men den gick över väldigt snabbt, sen satt man där ett tag innan det var dags för andra ronden. Gick hem duschade gick tillbaks till cheers träffade fler från laget och nu även alla irländarna från kvällen innan. Sen var det som allt gick på löpande band. Matcherna tog slut och alla gick vidare till Sticky fingers där man blev lite förvånad över att träffa esteterna fast man inte borde vara det eftersom det var sune(johan) som frågade om jag ville komma till sticky.

Åkte hem till irländarna igen och sov på deras soffa, igen. Vaknade av ljudet från fem tjejer som flyger runt i lägenheten och packar. "De ska nog åka hem nu" tänkte jag medans jag låg där i min stillhet i ett rum av kaos. Hjälpte tjejerna till flygplatsen med diverse tollkning och guidening.

När de hade åkt så gör man det som man brukar göra på en söndag. Ingenting. Det var min helg.. Rätt lugn ändå.

  • Q: How many Chuck Norris' does it take to change a light bulb? A: None, Chuck Norris prefers to kill in the dark

Kommentarer
Postat av: Johan

Vafan, har du någonsin kallat mig sune innan? Och för att göra sig lustig över andras felstavningar; Esterna säger du?! Så du träffade på några blandningar av alkohol och karboxylsyra?!

2009-03-03 @ 09:59:44
URL: http://schooner.blogg.se/
Postat av: Alex

Förstår inte vad du pratar om..

2009-03-03 @ 14:24:08
URL: http://teammanwhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0