Jobbig helg

Innan jag ens hunnit komma hem till Göteborg var det dags för nästa resa.

Denna gången var det dags för en landslagsuttagning i Enköping.
Kan ge er ett litet tidschema så ni får en uppfattning.

Kom hem till GBG kl 11.15 och åkte till enköping kl 13.30. 5 timmar senare var man framme. Träna till kl 22 och samling kl 10 på lördagen. Fick en spark i ögat på en av träningarna och en bristning högra vaden på matchen senare på dagen.. Men den börjar läka nu.

Kom inte med i den slutliga truppen på 26 man men tränarnen tog mig och de andra som inte kom med vid sidan om och förklara varför vi inte kom med. För mig var det i stort sätt att jag var och är ur form. Har inte tränat mycket sedan sista matchen mot malmö för snart en månad sen. Fick mycket konstruktiv kritik med och de sa att man var en av framtids spelarna i svensk rugby och att jag är välkommen tillbaka till uttagningarna i vår. Sånt är ju kul.

Jag hade inte förväntat mig at komma med pga av att jag just är ur form och min låga  ålder. Killarna som kämpade om samma plats som mig var 25-35 och mer erfarna av både snabbare och tuffare spel i en högre serie. Har framtiden framför mig.

  • It is said that looking into Chuck Norris' eyes will reveal your future. Unfortunately, everybody's future is always the same: death by a roundhouse-kick to the face

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0