Just det!

Åkte ju till amsterdam på tour med rugbylaget..

Det finns en gyllene regel man har  när man åker på tour. Den lyder " What happens on tour, STAYS on tour." Så jag kan berätta vissa saker men LÅNGT ifrån allt.

Började med att vi åkte från Göteborg kl 16 på Onsdag förmiddag. sen åkte vi helsingborg-helsingör färjan. På den färjan gjordes några vätske-inköp av olika slag var det dags att börja touren på allvar!

Kom en bra bit in i Danmark innan vi gjorde ett litet stopp för lite rökpauser (inte jag) och dylikt.. Busschaffören tänkte att han skulle tömma toatanken eftersom den hade blivit rätt full efter att 20 rugbykillar druckit lite jäst vätska i några timmar. Vad händer då?! Nyckeln går av i låset.. Nu hade detta inte gjort något om den inte hade vart nyckeln han behöver för att starta bussen och åka vidare. Vi fick ringa en kille i skåne som hade reservnyckeln och komma ner.. Fyra timmar sittandes på en rastplats i F-ing nowhere.

Men väl framme i Amsterdam så tog vi vara på tiden. Jag tänkte att jag skulle spelat matcherna men bristningen jag fick några veckor tidigare har fortfande inte läkt. Men det gjorde inget.. Jag hjälpte till med vätskekontroller och diverse skällsord från sidan..

Nu vidare til det ni alla vill veta. Red light district... Gick runt där en kväll för att det är en sådan grej man ska ha sett när man är där. Men jag tyckte inte om det.. Många tänker: "fan va ball, horor överallt!" För vissa kanske det är det. Men jag kände mig bara illa till mods när man gick där. Tjejerna stod i porriga underkläder i ett helkaklat rum på 10-12 kvadratmeter, med en säng i ett hörn med platsfilm över madrassen..

Förstår varför det ser ut så.. Kliniskt och lätt att spola av efter kvällens "pass". Jag kom på mig själv att jag skämdes när jag tittade på dem när de stod där i fönstret i neonljuset. För det är ju inprentat i hjärnan att det är jo fel och olagligt. Fast det är ju i trygga lilla svedala..

Resten av touren var underbar. Tänk er en långweekend med 20 av sina polare. Sen träffar man alltid nytt folk när det kommer in 25 pers med samma tröja på sig så kommer folk fram och frågar vilka vi är. Så är samtalet igång..

Detta är min andra "riktiga" tour. Första var jag för ung, andra också egentligen men då var det bara ett år.. Man vet alltid att det komer hända något på en tour.. När 25 pers lever under kodexen "What happens on tour, stays on tour" kan nästan allt hända..

Längtar redan till nästa.. Får se vart det blir då.

  • It is scientifically impossible for Chuck Norris to have had a mortal father. The most popular theory is that he went back in time and fathered himself.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tycker du uppdaterar lite dåligt! Hur e läget med dig nuförtiden? Allt bra? puss

2008-11-13 @ 11:51:36
URL: http://evelinacarlsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Amsterdam är ju bara wunderbar! Jag älskar den staden! Tyckte det var rätt coolt på något skumt sätt, det där med red light district, det är ju så långt från lilla Sverige man bara kan komma.



Var ni på Babes and Beer? Bra kombination med lättklädda damer och dyr öl (för att vara i Holland) om man gillar sånt :)

2008-12-27 @ 22:53:13
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0