Babyyra och Tattooexpo 2008

Inte alltid man använder två Y:n i samma ord.. Lite imponerad av mig själv...

Nu det jag skulle berätta..
Var och hälsade på min kusin Mikael och hans sambo Kerstin för att kolla på bebisen de fick för ungefär två månader sedan. Jag fick erbjudandet att hålla Selma som hon heter men jag fick lite panik och sa nej.. Blir nervös runt så små bebisar.. Gillar ju dem och så men vill inte hålla dem.. Tänk om jag tappar henne? Hemska tanke som jag aldrig skulle kunna leva med.. Hade det allmänt trevligt och selma var urgullig och glad att se oss.

Efter det var det dags för Tattooexpo 5 på eriksbergshallen. Var rätt fräckt att se alla studiorna komma dit och visa upp sig.. Det var många snygga tatueringar som blev gjorda.. Gick mest dit för att få råd om hur jag ska gå till väga med min tatuering som jag ska göra någon dag..

Tatueraren som jag pratade med sa att mönstret i sig inte är så kompliserat så det skulle gå och göra den nästa varsomhelst i göteborg. Men om man vill ha den gjord av en tatuerare som förstår sig på språket och kulturen bakom tatueringen så skulle man få den gjord av en äkta maori.. Tyvärr finns det ju inga sådan i Sverige så hon tipsa om tatuerningsmässan i Amsterdam där en väldigt duktig maorier vid namn Inia Taylor skulle komma. Det är faktiskt han som gjort tatueringen som jag hittade inspiration av.. Go figure!

Så det blir antingen att åka till NZ och tatuera mig där eller åka till Amsterdam och träffa den snubben och tatuera mig där.. Mässan är den 30-31 maj och 1 juni. Jag vet inte hur jag ska göra, eller om jag ens ska göra något.. Har mailat honom så vi får se vad som händer.

Verkar som om bloggen inte vill lägga upp bilder så det får komma senare..

  • A Handicapped parking sign does not signify that this spot is for handicapped people. It is actually in fact a warning, that the spot belongs to Chuck Norris and that you will be handicapped if you park there.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Coolt att du funderar på att tatuera dig! Hade vart kul att se va de är för mönster du tänkt dig. Är de rugby match på mällbyfältet i helgen? Ha de bra!

2008-04-02 @ 06:49:47
URL: http://www.metrobloggen.se/musikern

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0