Tatuering..

jag har tänkt rätt länge på saken och det är på senaste tiden som jag tror att jag kommer löpa linan ut..
Har inte bestämt datum än men jag skulle nog säga inom en period på 2 år..

Tatueringen jag tänkt skaffa ser ut ungefär såhär:

image15

Stilen kallas Kirituhi och baseras på urinvånarna på Nya Zeelands tatueringar som kallas Ta Moko.
Problemet med denna tatueringen är ju att den redan finns.. Maorierna som de heter tar VÄLDIGT illa vid sig om man kopierar en av deras tatueringar rakt av. Tatueringar för dem är en slags identitet och ett sätt att hedra sin familj och förfäder. Så jag kan inte ta den rätt av. Men om man går till en tatuerare så kan han säkert göra den speciell för mig (hoppas jag).

Kan också tillägga att morsan är helt emot tatueringar och hon är inte glad att jag ska göra det. Men som hon sa:
Du är 19 och bestämmer själv, men jag är emot det..

Jag är glad att jag berättade det för henne. Kändes befriande på nått sätt. Så om någon av mina läsare har något att berätta för sina föräldrar tycker jag att de ska göra det. Känns jobbigt först men de är dina föräldrar och de älskar dig för den du är (borde de iaf)..

  • On his birthday, Chuck Norris randomly selects one lucky child to be thrown into the sun.
Kia Ora!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åååååh... Det var lågt...

2008-01-13 @ 21:33:38
URL: http://flickanfredrik.blogg.se
Postat av: Kicki

Jag är också emot dig på tatueringfronten, dock inte föräldrafronten. Sanna är dina ord.

2008-01-14 @ 17:30:45
URL: http://ickik.blogg.se
Postat av: cecilia

varför har allas mammor en så bestämd uppfattning av tatueringar för? jävla stenåldersmänniskor. :)

2008-01-14 @ 18:02:29
URL: http://heyholetsgo.blogg.se
Postat av: rugbyjonas

Mycket snygg! Kanske lägga en eftermiddag o fixa lite kroppskonst i San Diego, hm, hm

2008-01-18 @ 13:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0