Sverige-England-Sverige

tjoo!

Nu har det vart ett alldeles för långt uppehåll i denna bloggen.

Jag skyller allt på min dator som sakta men säkert håller på att dö.
(sitter vid faderns dator)

Okej. Jag har denna helgen spenderat en del tid i england... 12 timmar ungefär.
U-16,U-18 och U-21landslagen skulle spela några träningsmatcher mot några engelska klubb- och regionslag.
Vi åkte från skavsta(nyköping) vid 6 på söndagmorgonen till Stansted(london) och landade på skavsta vid 21:20 samma kväll. Det var en underhållande resa.

Jag spelar med U-21 landslaget(coolt!) och våran match mot Essex County u-21 startade sist av de tre. tänker inte gå in på hur matchen spelade rugbymässigt för det är bara typ 3 av mina 11-15 läsare som kan något om rugby.. Förrutom amanda då. hon borde kunna allt efter min "crash-course" för några dagar sedan. Vi förlorade matchen med 41-17.  Fast vi spelade rikigt bra större delen av matchen. Vi vann tillochmed andra halvleken.

Ni kanske tänker: Men ett landslag ska väl inte förlora mot ett countylag? Det gör vi inte heller om inte dessa killarna spelat rugby i 10-15 år i ett county som har fler rugbyspelare än vad Sverige har invånare..

En tråkig sak hände iaf. Jag fick en rätt go stämplig rätt på handen. Kändes la men man fortsatte spela.. Sen efter matchen började det göra riktigt ont och handen svullnade upp. Bara inget är brutet tänkte jag och såg försäsongen segla förbi..
Kunde inte göra så mycket åt det under tiden i England utan det blev gamla goa acxess akuten imorse. Efter ett antal timmar och röntgenbilder så visade det sig att inget var brutet utan bara en blödning.. Göttans!
(Alla som känner mig och min spelstil vet att den stämplingen var helt oförtjänad..)

Kan visa en och bild på höger och vänsterhanden så ni kan få en liten uppfattning om hur det ser ut och få lite sympatiröster..

Vänster:
image16

Höger:
image17

Kan lägga upp en länk med bilder från matcherna. Det var två riktiga fotografer där som plåtade lite. Kändes riktigt proffsigt.

  • Chuck Norris lost both his legs in a car accident....and still managed to walk it off.

Kommentarer
Postat av: Johan

Shit, 41-17 var bättre än väntat måste jag säga...

2008-01-21 @ 15:08:40
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: Alex

Precis! Vi försvarade oss rätt bra..

2008-01-21 @ 15:27:13
URL: http://teammanwhore.blogg.se
Postat av: cecilia

*blåååååsa*

2008-01-21 @ 16:33:51
URL: http://heyholetsgo.blogg.se
Postat av: cecilia

prooooooooost!

2008-01-21 @ 23:26:55
URL: http://heyholetsgo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0