I min ensamhet

Vaknade imorse av hostattackernas hostattack.. Gul slem osv.. Feber på det.. Gillar inte att vara sjuker. Segt att vara hemma och göra inget. Det kan vara gött iof men det blir tråkigt efter en timma eller två.

Det tror jag är en faktorerna till att jag inte inte flyttat hemifrån.. Det är som att vara sjuk. Ingen är här. 
Man sitter där i sin ensamhet och väntar på helgen eller nästa dag. Visst är det gött när morsan och farsan lagar mat och tvättar till en, eller åker och handlar. Man har det rätt gött och man är väldigt sällan ensam.

Tror det är det som skrämmer mig mest. Inte att inte klara hyran och alla räkningar osv.. Utan att vara ensam. Visst kan det vara gött att vara ensam med sina egna tankar och inte behöva bry sig om någon annan är sig själv. Men människan är ett flockdjur. Vi mår inte bra av att vara ensamma för länge. Vi behöver folk i våran närhet som man kan prata med eller bara njuta av varandras sällskap. 

Men det är väl något som de flesta går igenom. Ett mandomsprov om man nu kan kalla det så.. Finns nog ett bättre ord för det men jag gick bygg så det är allt ni får..

Det kanske är ett sätt att växa som människa, lära känna sig själv och vad som är viktigt för dig och ingen annan.

  • Chuck Norris once got into a fight with a one-armed Ninja. Seeing that he had an unfair advantage, Chuck Norris ripped both of his arms off and one of his legs. He then roundhouse-kicked the ninja in the head, killing him instantly, and proceeded to sow his limbs back on using only a rusty tent spike and bailing wire.


Kommentarer
Postat av: cecilia

jag vakna också av hostattack flera gånger inatt, eller kanske imorse. eftersom hostan inte lät mig somna förrän vid halv sex.. haha :)

2008-01-07 @ 14:46:27
URL: http://heyholetsgo.blogg.se
Postat av: viktor

du får komma ner å hälsa på tycker ja...så blir du int e ensam vill ja lova!...krya på dig

2008-01-07 @ 15:04:40
Postat av: Karin

tack tack! allt väl?

2008-01-07 @ 22:08:23
URL: http://khurre.blogg.se
Postat av: Karin

hahah, bra då!
önskar jag kunde säga att det var samma för mig, men jag är lite tveksam!

2008-01-08 @ 11:48:48
URL: http://khurre.blogg.se
Postat av: Kicki

Flytta hemifrån betyder ju inte att du ska isolera dig i en lägenhet utan fönster eller tillgång till civilisation.
Jag har precis flyttat hemifrån, tycker det är helt grymt! Inte ensamt - grymt! Och jag är inte den folkskygge typen.
Men jag förstår vad du menar.. det är jävligt gött att bo hemma med på ett sätt.

2008-01-08 @ 13:17:17
URL: http://ickik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0